Skärholmen kampanj 1
Skärholmen kampanj 1: Vårmode i Skärholmen centrum.
Arbetsgrupp:
AD: Maria Hofvendahl Kuritzén,
Copy: Camilla Cederquist,
Grafisk formgivning av magasin: Marianne Engblom
Projektledning: Carl Gustav Zeisig och Tortsten Tullberg.
Kampanj 1 omfattade:
- Tunnelbanereklam
- Bussreklam
- Affischer
- Magasin
- Broschyrer, foldrar
- Ett större antal vepor
- Annonser i dagspress och lokalpress
Tullbergs var reklambyrån för Skärholmen Centrum från 2004 till 2007 då Centrumkompaniet sålde Skärholmen Centrum till Boultbee. Tullbergs hade uppdraget tillsammans med Karlavagnen och uppdraget gick ut på att förnya och omgestalta ett gammalt slitet köpcentrum till Stockholms kanske stösta köpcentrum.
Ägarna investerar ca 2 miljarder på utveckling.
Skärholmen Centrum omformas till Shoppingstaden.
Tullbergs har under en fyraårsperiod varit den enda upphandlade reklambyrån med uppgiften att marknadsföra Skärholmen Centrum. Uppdraget som var mycket omfattande inkluderade:
- Varumärkesplattform
- Grafisk manual
- Eventstrategi
- Framtagande av märket Shoppingstaden
- Tunnelbanereklam
- Bussreklam
- Affischer
- Tre årliga magasin
- Broschyrer, foldrar
- Utställningar
- Events, invigningar
- Ett större antal vepor
- PR i form av massmediabearbetning, pressreleaser
- Utformning av ett större antal annonser i dagspress och lokalpress.
Arbetsgruppen har under arbetets gång förändrats. Karlavagnen avslutade sina uppdrag i slutet av 2006 och ersattes av Ambition.